כמה מים זרמו בירדן מאז ימי הזוהר של Windows?
כולנו זוכרים את הימים בהם מיקרוסופט שלטה בשוק ביד רמה, ו"חלונות" הייתה שם נרדף למערכת הפעלה בכל מחשב ממוצע. מאז עברו הרבה שנים, שחקנים חדשים נכנסו למגרש ומיקרוסופט איבדה מתהילתה. בראש מנועי החיפוש עמדה ועומדת גוגל, בטח ובטח בישראל, בה Bing (שאקרא לה מעכשיו "בינג") תפסה עד כה נתח מצומצם ושולי.
אבל כל זה עומד להשתנות.
מי לא מכיר את צ'אט GPT? נפח השימוש בו עולה מיום ליום, גולשים מחפשים בו כל דבר וגם שירותים משפטיים. יש לי לקוח, שקיבל לאחרונה פנייה ישירה (ליד) מהצ'אט, מבלי לפרסם או לעשות שום דבר באופן אקטיבי – הוא אפילו לא היה מודע לנוכחותו בתוצאות החיפוש (למעשה, הטלפון מהלקוח הזה הפתיע אותו), ו"רק" בזכות התוכן שלו, שהותאם בחוכמה ומקצועיות לאלגוריתמים של מנועי הבינה המלאכותית, הוא קפץ בראש התוצאות. כמה פשוט – ככה עוצמתי. בלי להשקיע שקל על פרסום.
מיותר לציין שאני הייתי פחות מופתעת. כעורכת דין שכותבת תוכן לעורכי דין בלבד, הבנתי כבר מזמן שגוגל לבדו פשוט לא מספיק.
בינג הוא מנוע החיפוש של מיקרוסופט, שמזין את Copilot ואת כל המערכת של Microsoft 365. הוא גם הבסיס למנוע החיפוש של דפדפן Edge.
כל זה טוב ויפה, אבל הנה מה שמעניין אותנו באמת: מיקרוסופט היא המשקיעה הגדולה ביותר ב-OpenAI, עם השקעות של למעלה מ-13 מיליארד דולר. בינג מבית מיקרוסופט הוא מנוע החיפוש המובנה ב-ChatGPT, מה שאומר שדירוג גבוה בבינג עשוי להגדיל את הסיכוי של המשרד שלך להופיע בתשובות של ChatGPT, בעיקר כאשר מופעל חיפוש אינטרנטי. אתה בטח כבר מבין שהתועלת הפוטנציאלית עבורך היא עצומה.
ככה זה היום. במקביל לקידום אורגני SEO שעודנו חי ובועט, ולצד בולטות בגוגל – אתה רוצה שבינג "יראה" את המשרד שלך ו"יקרא" את התוכן שלך. עורך דין שיתברג לתוצאות בבינג ייהנה מחשיפה אורגנית משמעותית, ומי שישכיל לעשות את זה מוקדם – ירוויח. בואו נרחיב על זה קצת.
ריכזתי לך את כל הסיבות העיקריות לזה שאתה חייב לדאוג שתופיע בבינג כבר אתמול… אז קדימה:
אז הופעה בבינג חשובה, הבנו. אבל איך עושים את זה תכל'ס? טוב ששאלת – בשביל זה אני פה.
גם אם אתה לא טכנולוגי – זה לגמרי אפשרי. הנה מדריך פשוט וברור, צעד-אחר-צעד, שיסביר איך לדאוג שהאתר שלך יופיע גם בבינג וגם בתשובות של הבינה המלאכותית:
בשורה התחתונה, חשוב להקפיד על כל שלושת הרכיבים, כך שהתוכן שלך יופיע גם במנועי חיפוש, גם בצ'אט בוטים וגם במנועי החיפוש שמהווים בסיס לתוצאות הצ'אט בוטים.
אם קראת כמה מאמרים שלי, אתה כבר יודע שאני אוהבת תכל'ס. אז הנה הצעות מעשיות לכתיבת תוכן לעורכי דין בהתאם לכללים שהופיעו עד כה:
כותרת: מה לעשות כשנעצרים בחשד לעבירת סמים?
כותרת: כך תובעים פיצויים לאחר תאונת דרכים
כותרת: מה לעשות אם בן הזוג מסרב לתת גט?
כותרת: מהי תקופת ההתיישנות בתביעות אזרחיות?
ב-2025 לא מספיק להופיע בגוגל – עורכי דין חייבים להיות גם בבינג, גם ב-GEO וגם ב-AIO. אם לא תכתוב נכון – לא תהיה קיים בעיניי הבינה המלאכותית, תהיה שקוף ללקוחות הפוטנציאלים שלך וגרוע מכך – תותיר את הבמה למתחרים. נכון, כתיבה כזו לוקחת זמן ומחייבת מחקר מתאים, אבל היא משתלמת. כעורכת דין שכותבת רק לעורכי דין, אני רואה את זה אצל הלקוחות שלי וזה רק הולך ומתגבר. אז אל תישאר מאחור, המהפכה כבר כאן. בהצלחה!
בינג הוא מנוע החיפוש שמזין את ChatGPT ואת Copilot של מיקרוסופט. עורכי דין שמופיעים בתוצאות החיפוש של בינג יכולים לקבל חשיפה נוספת – בלי לשלם על פרסום. ככל שהתוכן שלך מותאם לבינג, כך עולה הסיכוי שלך להופיע גם בתשובות של צ'אט GPT, בדיוק כשלקוח מחפש שירות משפטי.
חד משמעית לא! קידום בבינג לא בא במקום גוגל – אלא בנוסף. בגוגל יש תחרות גבוהה מאוד, ובינג מציע לך הזדמנות להיות ראשון במקום שבו המתחרים עדיין לא נמצאים. שילוב של קידום בשני המנועים יוצר נוכחות רחבה יותר.
יש לפתוח חשבון ב־Bing Webmaster Tools, לשלוח מפת אתר, לבדוק שאין חסימות בקובץ robots.txt ולוודא שהתוכן באתר מותאם ל-SEO AIO ו-GEO. מדריך מלא מופיע במאמר.
כן, בעיקר בקרב קהלים בוגרים, משתמשי Windows, לקוחות מוסדיים או עסקיים – וגם כל מי שמשתמש בצ'אט GPT עם חיפוש פעיל. זה קהל יעד איכותי מאוד, ורבים מהם מחפשים שירותים משפטיים.
מאמרים מקצועיים עם מילות מפתח רלוונטיות, מבנה נוח לסריקה (כותרות משנה, רשימות, טבלאות), ושאלות נפוצות. חשוב לנסח גם לפי שפה שבינה מלאכותית מבינה: הגדרות, מדריכים ברורים, וסכמות של שאלות ותשובות.
SEO רגיל מתמקד בעיקר בגוגל, בעוד ש-AIO מתמקד בשאלות שבינה מלאכותית מזהה ומעדיפה. בבינג ובצ'אט GPT – שאלות כמו "מה עושים אם…" או "כמה זמן לוקח…" מקבלות עדיפות. לכן משלבים גם SEO, גם GEO וגם AIO.